Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Změny v komunikačních strategiích u osob se sluchovým postižením v období pandemie COVID-19
Kamienová, Barbora ; Hradilová, Tereza (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na jedince se sluchovým postižením a změnu jejich komunikace s příchodem pandemie COVID-19 a s ní souvisejícími vládními opatřeními. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vymezené termíny a oblasti, které jsou nezbytné pro komplexní pochopení problematiky. První kapitola se zabývá především vymezením sluchu, sluchového postižení a různých přístupů k lidem se sluchovým postižením. Druhá kapitola představuje obecný pohled na mezilidskou komunikaci, specifika v komunikaci u lidí se sluchovým postižením a možnosti, které jim pomáhají v komunikaci s majoritní společností. Ve třetí kapitole je popsána situace týkající se pandemie COVID-19, zaměřuje se také na nejdůležitější opatření, která mohla u jedinců se sluchovým postižením zapříčinit jakékoli bariéry. Hlavním cílem praktické části je zjistit, zda se s ohledem na pandemii změnila komunikace u lidí se sluchovým postižením a v jakých případech. Další výzkumné otázky se zabývají využitelností a spolehlivostí služeb poskytujících podporu lidem se sluchovým postižením. Tyto položky zjišťují, zda jsou služby více potřebné, než před pandemií a v jakých situacích je lidé nejčastěji využívají. Pomocí výzkumu jsou zjišťovány i další možné bariéry, které se během pandemie COVID-19...
Porozumění informacím v českém znakovém jazyce u studentů středních škol pro sluchově postižené
Vondrášková, Tereza ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hradilová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá vzděláváním a komunikací studentů se sluchovým postižením se zaměřením na analýzu úrovně porozumění informacím ve znakovém jazyce u studentů speciálních středních škol pro sluchově postižené. Teoretická část práce představuje důležité pojmy z této oblasti, jako je vymezení pojmu komunikace a možnosti komunikace osob se sluchovým postižením, dále možnosti vzdělávání osob se sluchovým postižením od předškolního vzdělávání po vysokoškolské a v neposlední řadě představuje znakové jazyky, jejich výzkum ve světě a český znakový jazyk, jako přirozený jazyk osob se sluchovým postižením v České republice. Empirická část popisuje výzkum, který byl proveden na 65 probandech - studentech středních škol pro sluchově postižené. Výzkum se zaměřoval na rozdíly v úrovni porozumění u skupin studentů dle jejich identifikačních údajů a také zkoumal, zda má na porozumění vliv náročnost předávaných informací (tedy jestli je lépe rozuměno informacím na úrovni běžného hovoru, než odborným informacím). Výzkumné šetření bylo kvalitativního charakteru a nosnou metodou výzkumu byl nestandardizovaný dotazník navazující na videoukázky. Obojí bylo sestaveno za účelem tohoto šetření. V rámci výzkumu bylo stanoveno šest výzkumných otázek, na které výzkumné šetření nalezlo odpovědi, které jsou následně popsány.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.